Humör: vill lägga mig ned på golvet och bara ligga kvar där.

Jag faller långsamt isär. Det kommer att ta jättelång tid att plocka ihop mig själv sen. Ingen ångest eller så, bara apati. Vaknar tidigt men ligger och stirrar i taket istället för att gå till jobbet. Får inget gjort. Eller jo, går till jobbet jobbar tio timmar får mycket arbetsmässigt gjort. Men i livet faller allt sakta isär och det spelar mig liksom ingen roll.

Senaste veckan har jag återigen haft den där nervösa känslan i magen. Den som varnar för krasch och ångest. Vet fortfarande inte hur man förhåller sig till den så jag undviker att gå ut, undviker vänner, undviker livet. Kanske inte så hållbart. Men apati känns bättre än ångest just nu. Minns dagar då jag inte ens klarade av att gå till jobbet pga ångesten. Vill inte må så. Så jag jobbar och jag är. Shoppar mycket. Varför vet jag inte. Avskyr saker. Oh well.

Tröttnade på min rss-läsare och raderade ett gäng bloggar till. Samtliga var såna som inte uppdaterat på två år men som jag kanske trodde/hoppades skulle börja igen. Nu gav jag upp. Klicketiklick så blev det att alla jag nu läser faktiskt får plats på en sida utan att scrolla. Tog bort en eller två som fortfarande uppdaterar men som jag inset inte intresserar mig längre. Rent och fräscht. Har även klickat bort ett gäng folk från FB. Folk som en gång betydde mycket men som nu faktiskt inte spelar någon roll i mitt liv. Har inset att jag inte krampaktigt behöver hålla kvar folk som någon sorts bevis för vem jag brukade vara. Så massa bekanta från Australien försvann och några killar jag dateade för hundra år sen försvann också. Det är inte folk jag håller kontakten med så why bother? Har nu 385 vänner på fb och tycker det är alldeles för mycket jämfört med folk jag VILL hålla kontakten med. Har även gömt ett stort antal folk från mitt feed. Är iofs inte så aktiv på fb men skönt att slippa massa ”roliga videos” eller allmänt idiotiska åsikter. Tog bort en kille jag förmodligen kommer springa på i vimlet men orkar inte med att folk är dumma i huvudet och länkar idiotsidor med SD-propaganda när han själv inte ens är helsvensk. Maken till dumhet. Klick borta. Bygones.

Försöker styra upp min kropp lite också. Få bort avskyn jag känner. Så har klippt mig, har fixat fötterna på salong och har vaxat mig. Ska få massage på lördag. Ska boka tid för tandrengöring, för tatuering och en laserbehandling. Känns mkt bra. Ska även göra vad jag hoppas ska vara mitt sista blodprov nästa vecka. På vårdcentralen 5 minuter hemifrån, behöver inte åka till sjukhuset.  Känner mig faktiskt mycket bättre sen jag tog influensa-vaccinet. Jippie för det. :)

Bjöd pappa på lunch i lördags och han berättade om senaste kaoset med mina halvsyskons mamma. Heartbreaking. Är så ledsen.

Han råkade också skrämma mig genom att saga att jag hade TVÅ kassar böcker hos honom. Fick lite halvpanik och undrade hur mycket jag glömt där egentligen… Men bad honom dubbelkolla och det är bara EN kasse precis som jag trodde. Skönt det. Funderar på att ta hit den för att se vad det är för böcker. Är trött på att undvika de jag har här, kanske skulle vara kul att undvika helt nya böcker. ;) Eller något.

Har rensat lite i köket och hittar fortfarande saker som ingen av oss äger. Mkt bra att bli av med sånt långt innan flytt. Funderar over hur lång tid det skulle ta mig att packa. En bekants man kom hem i helgen och sa att han ville skiljas och hon flyttade på en dag. Tror helt klart jag också skulle kunna göra det. Känner mig mycket organiserad. Saker ligger i lådor redan så det är bara att ställa ned i flyttkartongerna as is. Kökssakerna skulle väl ta lite tid, men har iaf inte längre sju olika sets med glas och fem set shotglas så det skulle väl ta en timme eller två. Känns oerhört bra. Och nu när brorsan och hans tjej har köpt hus behöver jag inte oroa mig over att jag måste hyra förråd eller något, deras garage är tillgängligt, har faktiskt redan frågat. Dock tänker jag möss och sånt – kanske borde jag fundera över lösningar för långtidsförvaring som är säkert för insekter/gnagar? Kanske köpa ett par plastbackar med lock istället för gnagvänliga flyttkartonger. Hmm…

Nu måste jag sluta prokrastinera och åka till jobbet. Bleh.

Kommentera

