Jahapp

Ännu en helt jätteapatisk dag. Klarar inte av att ta tag i någonting. Har tvingat mig själv att laga den där köttfärsen jag tinade för flera dagar sen (ÄNTLIGEN slut på fryst köttfärs jag aldrig tillagar). Tvingade mig även att diska och skrubba alla ugnsformar med stålull så de ser lite fräshare ut. Borde bädda rent. Borde gå ut med återvinningen. Borde rycka upp mig. Borde skärpa till mig. Borde jobba lite. Borde skaffa ett liv.

Har köpt vardagsrumsbord som det tog flera dagar innan jag orkade skruva ihop. Fick fyra halvfula stolar av papi. Äger nu vardagsrumsbord, två sidobord,  köksbord, stort köksbord för åtta pers, tre soffor, tre pallar och sju stolar. Kommer ju bli jättekul när jag blir hemlös. Haha. Och trots allt detta ser lägenheten lite halvtom ut! Alltså. Orkar inte. Haha.

Nya roomien flyttade in i veckan och hon är… ja, trevlig gullig etc. Men kanske lite för lik Louise så jag håller mig omedvetet lite skeptisk. Hon rakar sig även inte under armarna. Jag vet inte. Reagerade på det. Haha. Hon har inte alls samma smak som jag och har grejer framme ÖVERALLT så tror vi kommer behöva komma överens om gemensamma utrymmen. Pallar inte clutter. Men ja. Det blir nog bra. :) Har även sagt upp min andra inneboende då hon sagt att hon tanker flytta ut ”snart”. Orkar inte gå och vänta på det när framtiden är så osäker så sa upp henne. Har eventuellt en skitbra grej på G, får besked på tisdag så tumhållningar bitte?

————————————————–

Efter att jag skrivit det där tröttnade jag på mitt gnäll. Lyfte av två dörrar som stört mig i lägenheten sen Angelika bodde här och WOW trodde inte det skulle bli sån skillnad – men det blev det! Så himla fint. Och mkt mer space. Måste slänga upp ett par tavlor till för väggarna är för tomma nu. :) Handtvättade även ett gäng BH:ar. Tog med två kassar återvinning ut och gick sen på en snabb promenad i nästan en timme. Bokade oskön tvättid kl 07 imorn men har inga rena jeans nu så illa tvungen. Känner mig mkt bättre. Måste sluta sitta inne och älta hur uschlig jag känner mig för ingenting blir ju bättre av det. Ska bädda rent (long overdue) nu och duscha. Känns också asjobbigt men vafan. Får ju skärpa mig nu. Trött på skräpigheten  i mitt huvud.

Kommentera

