På en rull

Get it? hehehehe.

Har idag skrivit kontrakt med en kollega. Hon kommer hyra ett av mina sovrum nu när Emma flyttar ut… och eftersom det är företaget som pröjsar får jag 10k i månaden. WOOP WOOOOOOP! Är så sjukt nöjd. Måste hosta upp möbler och sängkläder och kommer vara tvungen att tvätta sängkläder och handdukar åt henne men what the hell. Fett värt för just nu är mina kostnader 1700 kr så jag kommer alltså gå plus 3300 kr i månaden! Plus att hon bara är här 2 veckor per månad. Alltså WIN. Så jävla mkt win. Jag sparer ju redan 3k fast i månaden och nu tänkte jag köra 6k fast. Jag brukar klara att föra över mellan 1-4k till per månad så hoppas på över tio varje månad.

Är lite rädd för att köpa lägenhet. Har alltid tänkt att ingen skulle ge mig lån. Jag tjänar för lite bla bla bla. Men hur fan har alla mina vänner fått bolån då? Varför skulle inte jag få? Jag nedervärderar alltid mig själv. Nu har vi fått erbjudande via jobbet så ska styra upp möte i början av Maj för lånelöfte. Hyresvärden tror utflytt blir i September så måste verkligen ha lånelöfte innan det. Med lånet från papi är jag redan over 200k men jag är livrädd för att totalt tömma sparkontot. Vill ha fuck you-money. Vill ha mina respengar. Vill inte behöva börja oroa mig för min ekonomi. Och nu med extra boosten i hyrespengar kommer jag kanske kunna nå 200k innan sommaren. Kanske. Borde. Men bara kanske. Vill resa också.

Är rädd för att köpa lägenhet för att känna mig fast eller låst eller stagnant. Hur gör folk när de känner sig hemma och trivs och aldrig vill flytta? Jag är rastlös vill prova nya länder vill känna mig lätt. Kommer lägenhetslån och ägande kännas som en fotboja?

När Anneli flyttade ut fick jag all hennes mat från frysen eftersom hon inte har frys i sin nya lägga. Försöker vara duktig och komma ihåg att det FINNS mat där. Hittills har jag ätit upp vaniljbullarna. Haha. Men det känns bra, känner mig lite mer samlad nu. Har lite mer koll på läget.

Packade upp min kökskartong som stått i min walk in sen jag flyttade in. Det var jättemycket saker jag inte alls ville ha så det blev en pappkasse full till Stadsmissionen. Varför har jag sparat på fula vinglas? Alltså orkar inte med mig själv. Men min walk in känns mycket mer rymlig nu också. Jag är nöjd. Köpte en sån där plastväskkassegrej från Lagerhaus och packade de kökssaker jag faktiskt vill behålla och slängde ned lite böcker och en julstjärna och blev sur för att jag är trött och packningen blev inte ”bra” så jag kommer väl packa om lite bättre i helgen. Mongo-Me.

Har iaf fixat en del grejer som stört mig i lägenheten. Fastighetskötaren fixade köksfönstret och lyckades även få honom att byta ut den fula bruna (!!) toasitsen till en vit. Tog loss de där lösa krokarna. Spacklade igen hålet. Har rättat till alla mina prints som ramlat ned snett i ramarna. Har limmat och spikat ihop en ram som var tras (tog bara typ två månader), äntligen köpt sladdhållare och börjat spika fast den där asfula sladden som går genom köket, satt fast brandvarnaren i taket igen efter att den legat på köksbänken i månader, tagit loss två störiga dörrar och ÄNTLIGEN tagit upp den där dörren som bara stått lutad mot en vägg sen jag flyttade in (!!!) upp till vinden. Tillsammans med de två andra dörrarna jag brottades med. SÅ mkt finare. Sparkar mig själv mentalt för att jag inte gjort det för… well, två år sen? :)

Ska till jobbet nu… Kolla sparkontot, planera lite, försöka skriva en lista på allt jag behöver köpa på ikea och inte gå bananas utöver den listan. Kan bli bra detta.

Puss

Kommentera

