Häjj blöggy!

Har installerat WordPress-appen nu och tänkte försöka börja uppdatera igen. Saknar det. Behöver det. Nåväl. 

Har som vanligt haft en liten livskris, denna gång i samband med att jag flyttade. Och det är väl okej nu när det är över. 

Det blir ju flytt igen om ca ett år och eftersom jag knappt fick ngn hjälp av mina vänner så är det (som vanligt) hårdrensning som gäller. Det flyter på rätt bra faktiskt. Är med i en freecycle grupp på fejjan och folk hämtar grejer hos mig typ varje dag. Gött. Hade ca 16 flyttkartonger (eller… 12 plus resväskor etc) så vill se till att de är betydligt färre om ett år. Det handlar om att bli självständig och inte ha den där paniken dagen innan flytt för att vissa sk ”vänner” hellre vill dra ut och festa än att hjälpa till som man bestämt flera veckor tidigare. :( Och ja, det är en för jävig känsla att känna sig så jävla ensam och att man inte kan lita på någon… Men så är det just nu. I någon sorts revansch ger jag bort möbler och allt jag äger kan jag bära själv. 

Blev positivt överraskad över att jag faktiskt har färre böcker än jag trodde. Färre än 200!!! Yay me!! Gissar högt på 160st. Fortfarande för många och jag ser många i hyllorna jag vet att jag kan ge bort efter jag läst om. Bra det. Har även sett massa favoriter nu när jag faktiskt packat upp ALLA böcker. Det gör mig också glad. :) Höll mig från att köpa en bokhylla och istället har jag mina vinlådor, mitt fina uppfällbara bord och nu även två äppellådor. Allt får plats där!!! Målet är att tömma äppellådorna och ge bort dem innan nästa flytt. Tror det är möjligt. Känner mig taggad!

Nu är jag framme på jobbet.

Puss

2 thoughts on “Häjj blöggy!

  1. Honey skriver:

    Jaa, välkommen tillbaka! Och det låter som om det är dags för mig att börja tipsa om böcker igen? Ja? :)

    • damp skriver:

      Tack! :) Neeeeijjj, inte än! Har fortf ca 100 böcker att läsa hemma och sen ca 140 på adlibris önskelista. Men snart. ;)

Kommentera

