tröttast

Jag är konstant trött. Försöker varva ned, slappna av, sluta stressa. Har inget att stressa över. Inga högar på jobbet, inget som skaver privat, inget drama i mitt liv utöver min familjs drama. Kan inte slappna av.

Har tagit bort min Facebook-app. Tänker att jag ska sluta stress/slö-surfa och slösa tid på det som inte ger mig något. Borde se klart alla filmer jag har på datorn istället. Borde läsa tidningarna som nu är en liten hög. Borde läsa böcker. Borde göra vad som helst annat än att scrolla i timmar på instagram bara för att distrahera mitt stressade psyke med något som inte kräver tankeverksamhet alls.

Har försökt vara mindre deppig denna vinter. Det har gått relativt bra. Har varit dålig på att använda min ljusterapilampa pga att jag får ont i ögonen och det är dåligt – men jag har embraceat mörkret och knarkat ljus like there’s no tomorrow. Fick en hel kasse blockljus av en tjej från bytesgruppen och allt som är tungt stressar mig för jag mäter ju mentalt vikt på allt jag äger och saker jag kan bära själv. Men jag myser med ljus utan stress och det är fint. Köpte mig ju en superfin ljusstake i höstas så nu gillar jag blockljus mer än värmeljus. Fint det.

Har ju fått tvärnej på att lasra ögonen men fick tips på kosttillskott (!!) till ögonen (!!!) som jag nu pliktskyldigast trycker i mig efter varje lunch och jag vet inte om det är placebo men det känns som att det hjälper lite mot torrheten. Jag gick hem och grät efter laser-nej-besöket men nu känns det lite mer okej. Beställde kosttillskott för fem månader så jag slipper ens tänka på det närmsta tiden. De är bruna och stora och vidriga men om de hjälper älskar jag dem. Värt att spendera 200kr i månaden på.

Jag fick goda besked hos min optiker att min syn blivit marginellt bättre så nu behöver jag inte specialarglas längre utan kan köpa VANLIGA glasögon med VANLIGA glas och det gör mig superglad. Kan även gå ner från -6,25 till -5,50 så det är WOHOOOOO att mina ögon faktiskt trots allt återgår till mitt "normala dåligt" och inte superduperspecialdåligt. Man får vara glad för det lilla. :) Så idag ska jag träffa mina tjejer efter jobbet och titta på bågar för nya brillz. Egentligen avskyr jag att köpa glasögon men det kanske inte blir galet dyrt nu med normalglas och mina brillor är ju repiga och jättegamla samt fel styrka så jag kan inte ens tänka mig bättre anledningar till att beställa nya. Och eftersom det inte är specialarglas kommer det bara ta en vecka tills de kommer. Ska genast donera båda mina gamla par! Tror dock jag ska köpa två par nu med… Det är bra att ha ett extrapar utifallatt. Och när jag slarvar bort mina hemma. Hänt x antal ggr och jag ser ju så pass dåligt att jag inte hittar dem när jag förlagt den. Kanske borde investera i en vit käpp också? Lol.

Har tagit tag i mitt magproblem (som egentligen var ett tarmproblem men min kropp fattar tydligen inte att det ska göra ont där problemet sitter och inte någon annanstans) och opererade bort dumma cellklumpar förra måndagen. Är nästan läkt nu! Nästan nästan. Har fortfarande lite ont i magen men förhoppningsvis ger det också med sig snart. Sluta stressa är även en stor hjälp på vägen med detta problem. Skärpning dampig!

Ögonproblemet försöker jag ju lite halvdant hjälpa. Måste bli arg på St Eriksögonsjukhus som aldrig ringer tillbaka också. Snart så. Orkar inte vara arg just nu bara.

Var "tvungen" att låna ut 9,5k till en vän. Min ekonomi känns katastrof fastän jag har det bättre ställt än någonsin tidigare. Men jag betalar USA-resan i April (yey!) och måste köpa nya brillor och borde verkligen verkligen verkligen klippa den risbuske jag kallar hår. Försöker sluta okynnesshoppa. Försöker sluta handla läsk och godis. Borde verkligen spara mer pengar. Imorgon dras hotell nr två från mitt konto så då ska jag skicka sammanställning till mina två vänner jag reser med och kunna lägga tillbaka lite av de 19k (!!!!) jag stulit från mitt sparkonto denna månad. Det är målet. Betala tillbaka pengar jag stulit av framtida jag. Nu när jag räknar på det är ju 19k typ den summa jag lånat ut ganska exakt så det är inte omöjligt. Jippie för det.

Har börjat anstränga mig och laga mat hemma. Det är bra.

Har köpt massa ansiktsmasker i ett lamt försök att praktisera lite self-love. Och ja, jag använder de faktiskt. Men kanske inte hade behövt köpa sex stycken. Hehehe. Men de ser lyxiga och fina ut uppradade i mitt badrum. Vet redan två stycken jag inte kommer köpa om när de är slut och en jag definitivt gillade och vill använda framöver också.

Tänker lite på USA-resan. Jag blir liksom två år trotsåldern och känner att det är så ORÄTTVIST att jag måste ha med mig mediciner ögondroppar andra ögondroppar kosttillskott och ärr-kräm. Typ en hel necessär med saker jag måste ha med mig som inte ens är "roliga". Det som är lite positivt är ju att mycket används upp så det ger ju extra utrymme till att ha med sig annat hem. Men ska inte köpa fler smink-grejer iaf. Har så mycket att använda upp. Har börjat använda läppglans på morgonen. Återigen lite self-love. Är så trött på att vara ful! Funderar faktiskt på att sola solarium. Är likblek. Känner mig fläbbig (är det ens ett ord?). Det finns ett på gatan bakom min lägenhet så ska nog gå dit en gång och se hur det känns. Bara tejpa ärret innan.

Just det ja. Har ju plockat bort mitt födelsemärke på läppen. Det känns ovant att inte ha det längre och jag känner inte riktigt igen mig själv i spegeln. Jag ser liksom för symmetrisk ut? Jättekonstigt. Jag pendlar mellan att tycka att ärret inte syns så mycket och att det ser ut som ngn äcklig herpes-läpp. Inte okej. :/ Men jag har gett mig själv tillåtelse att tatuera tillbaka det om ett år om jag känner att jag fortfarande saknar det. Kanske töntigt, jag vet inte. Men har ju haft det hela livet så det känns konstigt att inte ha det. Vi får se. Ingen stress med det iaf eftersom jag inte ens KAN tatuera det förrän ärret är läkt och bleknat.

Har köpt en ny sport-BH. En "ultimate shock absorber". Nu när jag inte längre konstant har ont i magen så tänkte jag få lite ordning på mina vanor igen. Börja promenera mer. Använda mina nya fräsiga sneakers. Börja lyssna på kroppen så att den mår BRA och inte bara "inte dåligt". Låga mål, jag vet. Men vill inte ha mer stress. När jag läkt ska jag väl försöka börja använda motionscykeln som stått oanvänd hela vintern. Har ju överflöd på filmer och serier att titta på under tiden! Måste se klart Californication, vill se Skam och Narcos och alla random filmer på datorn och nyaste säsongen Gilmore Girls och sen ska jag kolla på mina 2 DVD-filmer och se om jag kanske kan släppa dem och ja… Det är ju perfekt att göra framför motionscykeln!

Har varit duktig och kollat igenom HELA The Office under min sjukskrivning och ja det var kul och nostalgiskt (mitt ex i Australien älskade ju den serien) men nä, kommer nog inte titta om på det igen så har raderat hela högen. Vill ju faktiskt rensa mitt digitala liv OCKSÅ. Har varit väldigt duktig där ändå. Har väl tio favoriter på datorn. Gett upp RSS-läsare då nästan ingen av mina favvobloggare bloggar längre. Det finns EN jag gillar (The Bloggess) och de får jag i mailen nu. Sen har ju wordpress också rss för de två-tre som inte uppdaterar så ofta. Mkt smart. Har som sagt tagit bort Facebook-appen. Har rensat ut hundratals skräpfiler som jag inte längre behöver. Ska rensa mer där. Har en mapp med pyssel-inspiration som är typ orörd… Behöver inte femhundra såna bilder när jag har google. Har en mapp med "övriga kul bilder" som jag faktiskt också kan hitta på google. Det tar ju lite tid att gå igenom allt men rent och fint ska det bli.

Har inte ens fört över all min musik från min externa hårddisk till datorn när jag köpte den… för hur många år sen? När jag bodde i Aspudden liksom! Tre bostäder sen. X antal år. Så ja, där ska också rensas. Det går ju långsamt men jag känner mig inte stressad. Dock ska jag ge bort min äldsta externa hårddisk. Behöver verkligen inte två har jag insett. Ska bara föra över musik jag verkligen verkligen vill behålla till den nyaste hårddisken och sen ryker den gamla. Tror det är 80 gig musik och vet inte ens varför jag känner att jag måste spara på något av det med tanke på att jag har spotify… Men tänker inte rensa "bara för att" utan bara ta bort sånt som jag inte lyssnar på. Häromdagen raderade jag Coldplay. Har aldrig lyssnat på Coldplay. Varför fanns det ens på min dator to begin with? Oförklarligt. Det bor en liten samlare i mig men jag orkar verkligen inte med henne längre. Away you go. Har t ex hela 50 Cents diskografi. Why? För när jag började ladda hem musik fanns det så mycket MÖJLIGHETER och jag ville ha ALLT. Nu vill jag bara ha musik jag faktiskt lyssnar på och gillar. Orkar inte scrolla i en halvtimme för att hitta något att lyssna på de få gånger Spotify inte funkar för mig. Faktiskt. Så ja, Fiddy är nog nästa som ryker. Samt en hel del musikvideos jag sparat på av oklar anledning. Bye bye till de redan ikväll tror jag.

Jag har konstigt nog inte så mycket fysiska SAKER att rensa ut längre. Mitt kök känns optimalt och inte minimalistiskt men ändå inte överflödigt. Det är fint. Köpte en smörgåsgrill till mig själv i julklapp som jag ÄLSKAR. Mkt bra inköp. Min garderob skulle kunna rensas liiiite till, men det är inga stora mängder. Jag är ganska nöjd. Har en del sentimentala kläder kvar, men det är inte mycket. Jag har numera "extrastrumpor" på bara ETT ställe. Väldigt många har gått sönder i år så har äntligen kunnat tömma extraställe numero dos. Kommer fortfarande inte behöva köpa strumpor på bra många år. Men det är iaf inte tresiffrigt längre skulle jag gissa. Är verkligen trött på överflöd. Jag köpte flera vårjackor innan sommaren och ser fram emot att kunna ta fram dem igen. Har gjort mig av med nästan alla obekväma skor och det känns också fint. Inga dåliga samveten som väntar en när man öppnar garderoben.

Jag har en låda med gosedjur från min barndom. Jag skulle kunna rensa lite i den, men jag orkar inte med emotionella beslut just nu. Samma med mina dagböcker. Skulle säkert kunna rensa bort en del men jag vill inte göra det när jag känner mig såhär skör… Samma med mina foton. Vill scanna dem men de ligger ju organiserade i två fina lådor så känner absolut ingen stress med det. Det är skönt. Inte känna sig så nedtyngd av saker jag borde/vill göra. Det är lagom ostressande att rensa det digitala just nu. Det är bra.

Jahapp… Nu är det lunchdags för mig.

I eftermiddag har jag min annual review och av oklar anledning har jag megatronångest över det. Vet på riktigt inte varför. Därav mitt maratonskrivande om ingenting alls. Lugna nerverna. Klockan två är det. Håll tummarna för mig (som att någon ens läser detta efter två års frånvaro från blöggy hahaha).

Puss!

2 thoughts on “tröttast

  1. Honey skriver:

    Jag läser! Jag är bara så inihelvete dålig på att kommentera för att jag tänker att jag kanske ska ta det via Messenger istället och sen drar jag aldrig vare sig höger eller vänster tumme ur röven…

    • damp skriver:

      Åh, fint det känns med EN läsare. Hehe. Skriver väl mest för mig själv ändå… Har din bloggy försvunnit? Jag kommer inte in på den längre iaf. :(

Kommentera

