tröttast i stan

Alltså varför är jag STÄNDIGT trött? Det spelar ingen roll hur mycket jag sover, det är väldigt sällan jag faktiskt känner mig PIGG. Blä för det.

Har iaf börjat styra upp mitt liv för tusende gången. Deklarerade igår. Får tillbaka två hela tusenlappar. Bra det. Har ju lånat ut galet mycket pengar till familj och vänner som jag verkligen måste börja tjata om att få tillbaka. Urk. Varför kan jag inte bara vinna på lotto? Det skulle lösa ganska många problem.

Jag måste verkligen jobba på att inte må sympatidåligt pga andras problem. Speciellt min familj. Jag tar på mig allt ansvar för alla andras problem när jag fan inte behöver göra det egentligen så MÅSTE verkligen bara säga nej. Måste lära mig själv att säga nej mentalt när ångesten kryper på över saker jag inte kan göra någonting åt.

Jag är så glad över att jag har rensat bort så mycket onödigt i mitt liv. Både saker och relationer. Jag svajar inte lika mycket nu när saker händer.

Häromdagen kontaktade N mig; en tjej jag brukade hänga med i högstadiet. Hon hade väl issues och ljög en hel del och när jag fick reda på att hon försökt förstöra mellan mig och killen jag då var kär i fick jag nog och bröt kontakten med henne. Hon lämnade aldrig tillbaka saker jag hade hos henne och jag var väl ledsen då… eller jag minns faktiskt inte. Det var så länge sen. Hon har iaf sporadiskt försökt lägga till mig på FB typ varannat år och jag har sagt nej. Jag har liksom inget intresse? Det var så länge sen… Nu skrev hon till mig på insta och jag förklarade vänligt att jag inte hade något intresse av att återuppta kontakten. Hon blev sur och ville veta varför och tjatade och ja… same old N liksom. Palla? Jag behöver verkligen inga drama Queens i mitt liv. Speciellt inte någon jag redan gjort mig av med för att vi inte hade samma åsikter om vad en kompis är. Lol. Alltså det är så… jag vet inte. Ointressant? Hon gafflade om att jag minsann inte släppt tonåren… Men det är ju precis det jag har? Varför hålla fast vid någon sorts låtsasvänskap som existerade för cirka 20 år sedan? Har verkligen INGET behov av det.

Jag har svårt att få tiden att räcka till för allt jag faktiskt VILL göra – jag har inte tid till påtvingade relationer jag inte har något intresse av. Känns bra det!

Sen har jag ju börjat buda på lägenheter. Om jag måste lösa ut 2 lån på totalt en halv mille för min familj MÅSTE jag ju köpa lägenhet nu. Och det är svårt. Allt är så sablarns dyrt (vad sägs om 3.6 miljoner för 28 kvm?) och jag får lite ångest av att känna mig låst och jag vet inte. Allt är läskigt. Har inte ens tagit tag i låne-delen för jag måste ha med min far (han är en av de personer vars lån jag ska lösa ut) och det är så mycket med allt annat att jag liksom … ORKAR INTE. GAAAAAHHHHHHH! Jag har iaf inte fått brev om att jag måste flytta från min hyreslägga än så det är ju bra. Jag älskar ju min lägenhet. Men det kommer vara bra för mig i längden att ÄGA mitt boende och slippa känna mig så hemlös hela tiden.

Jag VET att jag kan köpa något billigare/större i förorten men nä. Jag vill inte sitta och bli deppig i ngn förort igen. Så var det när jag bodde i Aspudden och jag måste verkligen tänka på att skapa mig ett liv jag VILL ha. Faktiskt.

Det är iaf OERHÖRT skönt att känna att jag har koll på mina grejer. Jag känner mig inte längre så splittrad och utspridd och förvirrad och nedtyngd. Det är så himla bra och fint. Måste klappa mig själv lite på axeln pga bra jobbat. Jag är inte alls i närheten av att ha rensat ut så mycket som jag VILL rensa ut… men I’m getting there. Jag känner mig inte längre stressad över det. T ex vill jag ju inte ha "extra strumpor" i en hel frickin låda. Men strumpor används ju ut/går sönder hela tiden och när jag slänger ett par tar jag fram ett ur extralådan så det kommer lösa sig själv med tiden. Det är iaf bara EN extralåda nu. Och den är bara halfull faktiskt. Har både brandvarnare och keps och re usable shoppingbags däri också nu. Bra det.

Böckerna har ju ÖKAT i mängd förra året. Hehehehe. Oops. Men nu har jag iaf koll på hur mycket böcker det är. Jag har mina två bokhyllor samt mitt lilla bord/skåp. That’s it. Visst, jag borde läsa mer och göra mig av med fler. Men det är faktiskt inte SÅ farligt många. Under 200 tror jag det är. Tror faktiskt jag aldrig ägt så här få böcker i hela mitt liv förut. Det är bra jobbat. Bra bra bra. Klapp på axeln igen. Målet ligger kvar på den fina siffran 100 stycken men senaste tiden har jag varit alldeles för rastlös och spattig för att kunna koncentrera mig på att läsa så det händer inte mycket där. Och det är okej.

Jag har ju kollat massa filmer och frigjort massa utrymme på min stackars laptop så den kan andas nu. Även om det bara är digital rensning hjälper ju det mot den utspridda känslan jag brottas med. Hade ju bara 9GB space på laptopen så det var ju verkligen på tiden. Tror jag har 64GB fritt nu och mer ska det bli. Har så mkt skräp där med! Bort bort bort. Har beslutat mig för att jag inte behöver två externa hårddiskar längre utan så fort jag fått motivation till att föra över allt gammalt skräp till den nyaste så ska jag ge bort den äldre. Den nyaste hårddisken är 500GB men jag tror jag inte kommer ha mer än 200GB utnyttjat. Det känns bra. Massa space för nya intressen om de nu skulle dyka upp. Har ju kollat om på massa gamla favoritfilmer och gillar de knappt längre så det har varit enkelt att deleta allt… Musiken är svårare, men nu när jag faktiskt HAR free space på datorn känns det inte som en prioritet längre. När jag känner för det surfar jag runt lite bland mina musikmappar och raderar at random. Har inget fast mål där utan vill väl egentligen att jag ska ÄLSKA all musik som ligger där. Det gör jag verkligen inte nu. Hittar så sjukt mycket skräp jag absolut inte gillar så man kan ju undra varför jag ens laddat hem det från början? Oh well. Laddar sällan hem ny musik nu så det är inte längre en dålig vana. Jag måste verkligen inte äga ALLT.

Skönt nu när jag skulle deklarera också. Öppnade min dokument-mapp och hittade alla årsbesked jag behövde på typ en minut. Så himla enkelt! I love it. Älskar att vara organiserad så jag slipper tänka och slipper stressa. Det är bäst att få vara en amöba som bara amöbar runt ibland. Så himla bäst.

Har känt mig sjukt pank senaste tiden… Men glömmer att jag lagt ut pengar för andra (ca 14 000 kr i mars!!!) samt köpt två nya glasögon och gått till tandläkaren OCH köpt ny säng/madrass och lagat mina vinterskor och köpt ny konst och bokat två resor. Allt på samma månad. Inte konstigt att jag känner mig fattig! Haha. Det är iaf kostnader som bara är en gång om året/mer sällan så det blir till att försöka tänka på utgifterna nu.

Nästa månad blir ju tyvärr inte mycket bättre för advokaten ska tydligen JAG betala (???) och sen ligger jag 7k minus på kreditkortet. Betalar ju alltid av det direkt just för att inte hamna i någon skuldfälla där jag tänker "sen" så jag hoppas VERKLIGEN att min bonus kommer på mars-lönen för annars blir det VÄLDIGT tight med pengar till USA-resan. Eeek. VILLINTE. Räknade lite snabbt på mina räkningar osv nästa månad och kom upp i 24 300 kr. BAM. Alltså INTE okej. Visserligen är 7k inräknade till sparkontot och i värsta fall nallar jag väl där men vill fan inte behöva ta därifrån. Måste ju bygga upp det nu när jag måste köpa lägenhet. 15% av lånet ska ju cashas liksom HA HA HA VAD KUL!

Alltså HAHAHAHA jag är ett sånt pucko. Sitter och budar på lägenheter… Så råkar jag buda på FEL LÄGENHET. Alltså HUR BLOND FÅR MAN VARA???? Hahahahaha jag dör… Lyckligtvis blev jag överbuden och den jag VILL ha låg cirka 100 000 lägre så YAY för det. :) :) Lönar sig att vara puckad. Eller ngt. Håll tummarna, det ser ut som att jag kanske köpt en lägenhet nu??????? OMG OMG OMG. Måste typ gå och handla lunch för att lugna ner mig.

Kommentera

