Förlikning

Just nu är det förhandlingar med motpartens advokater. Är så sjukt jävla jättenervös. De har suttit i två timmar och ÄR DE INTE KLARA SNART????

Är så sur över hela situationen. I början var jag rädd och orolig och nu är jag mest arg. Gaaaaaaaaahhhh.

Dessutom har mitt syskons jobb försökt en fuling och vill sänka hens lön med 10 000 kr i månaden (!!!!) och tur att jag varit så inblandad i andra familjemedlemmars legala kriser för jag kunde rätt mycket om anställningsrätt och skadestånd och advokatkostnader och rättshjälp. Kändes bra att kunna vara ett stöd utan att känna att jag själv bryter ihop. Suger ju stenhårt för hela min familj med alla dessa problem och jag önskar innerligt att det löser sig typ IDAG iaf för ena parten…

Gah, jag är sämst på att skriva kryptiskt.

Men typ hela min familj sitter nu i rättstvister och även om jag inte är inblandad har jag gjort typ 80% av allt jobb på detta och jag har varit superstressad och har av olika anledningar varit tvungen att betala och jag är så orolig över allt att jag inte kan sova om nätterna och allt är allmänt skit och motparten ringde och hotade MIG mitt i natten (motparten är alltså inte min familj) och allt har varit så otroligt upp och ner sen i början av februari och jag vill bara att det ska vara slut nu.

Mitt syskon som har det "nya" problemet skojade att jag är juristjour för hela familjen och hur sjukt är det egentligen att de alla hamnade i trubbel samtidigt?

Inatt har jag sovit så dåligt att min kollega imorse påpekade att jag såg trött ut och hade svullna ögon. Eh, tack? Jag som faktiskt hade ansträngt mig och satt på eyeliner. Har ticks nu i högerögat vilket alltid är ett säkert tecken på att sömnbristen är allvarlig. Inte direkt första gången jag har det dock… Positivt är ju att jag whatsappade brandmannen och han kanske kommer på besök i Juni. Han boostade mitt självförtroende lite också och det är fint. Jag gick även upp och vek kläder och diskade vid halv ett inatt och det var skönt att vakna imorse till en lägenhet som inte är totalkaos. Heh.

Har ju köpt en lägenhet förresten!!! Har inte skrivit om det här. Den är verkligen jätteful (tribal tapet? Alltså vad har folk för dålig smak egentligen) och den är liiiiten (31,5 kvm) men jag kommer kunna göra den till min. Efter ett par dagars totalpanik känner jag mig iaf okej nu. Lite stress med datumen nu med banklån etc… men det löser jag… imorgon? Kanske? Ugh. So much to do, so little time.

Alltså vad fan nu har de sutttit i 2,5 timmar!!! GAH BLI KLARA NÅGON GÅNG!!

Jag hoppas verkligen detta är ett bra tecken. :(

Alltså så sjukt dålig timing på att köpa lya när jag ska till USA om cirka två veckor och varit tvungen att försörja en familjemedlem i två månader. ÄR SÅ PAAAANK.

Skulle vara så guld om förlikningen går bra för jag har ju en del dollares att casha in då.

Fan. Måste sluta skriva. Blir bara mer och mer nervös. När fan är de klara egentligen?

Kommentera

